Salget i forandring
Salget er i fuld gang med at forandre sig, grundet de sociale medier. Der bliver skrevet rigtig meget om lead generering gennem de sociale medier. Ingen tvivl om, at der bliver mere og mere udbredt at skabe kontakten gennem de sociale medier, men på et tidspunkt er man nød til at tale med emnerne. Ja du læste rigtigt, du er nød til at kontakte emnerne og du kommer ikke uden om telefonen i de fleste tilfælde.
I denne korte inspiration vil jeg prøve at forklare hvad du som sælger/rådgiver skal gøre i din forberedelse til det første telefonopkald, for på den måde at øge sandsynligheden for et møde.
6 råd til forberedelse af mødebooking
- Om det kaldes udbytte eller USP’ere er egentlig det samme. Men det der menes er formulering af produktet/ydelsen i en værdiladet form, og det er meget vigtig. Sørg for hele tiden at spørge dig selv, hvad får kunden ud af dit produkt?
- Brug eventuelt EFU (Egenskaber, fordele og udbytte) modellen til at konvertere produktets egenskaber til kunden udbytte. (se evt.mere på dette link: EFU modellen)
- Forbered liste med emner du vil booke møde med.
- Afsæt minimum en halv dag til at mødebooke
- Forbered et mødepitch/manuskript, som på 60 sekunder forklarer følgende:
- Hvem er jeg?
- Hvorfor ringer jeg?
- Hvilken værdi kan jeg tilføre din virksomhed med mit produkt?
- Lær mødepitch/manuskript udenad ved at træne det med kolleger. Det skal sidde på rygraden, så du har mulighed for at bevæge dig ud i gråzonerne uden at blive distraheret.
Opkaldet
Når denne forberedelse er gjort grundigt, så er opkaldet egentlig meget enkelt. Det handler om at være fokuseret på én ting og én ting alene. Book mødet og glem alt om at forklare om produkter eller priser. Dit eneste mål er at booke mødet og det er også det forberedelsen er målrettet imod.
Du kan med fordel nøjes med at give kunden 2 muligheder for at mødes, som f.eks. “Hvornår passer det dig bedst at mødes, i denne eller næste uge?”
Rigtig god fornøjelse med mødebookingen.
Recent Comments